MASTER38 MASTER38 MASTER38 MASTER38 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 COCOL88 COCOL88 COCOL88 COCOL88 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MAHJONG69 MAHJONG69 MAHJONG69 MAHJONG69 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86

Értékalapú fejlesztés


Publikálva: 2021.03.14 00:00

Értékalapú fejlesztés

Mit is jelent ez?

A hagyományos üzleti logika célja elsősorban a profit, a növekedés és a versenyben való helytállás. Fő hajtóerő minél nagyobb részt kiharapni abból a piacból, amiben versenyzünk. Sokszor ezek mögött a célok mögött másodlagossá válnak azok az alapvető emberi értékek, amik biztosítják a méltóságunkat, a „jól létünket” és a boldogságunkat.

Ezzel szemben azok a cégek illetve vezetők, akik vállalkozásukat egy fontosabb eszme vagy egy társadalmilag is fontos érték mentén szervezik, hosszabb távon képesek biztosítani az elköteleződést és a lojalitást. Megjelenik a belső motivációnak egy rendkívül magas szintje, amivel egy valóban hosszútávon is ütőképes vállalkozást lehet teremteni.

A vállalkozásfejlesztés napos oldalán

Horváth Attila a Sunsitive Kft. tulajdonosa az egyik nagyon kedves ügyfelem. Legutóbbi beszélgetésünk sokkal inkább hasonlított részemről egy rácsodálkozásra, mint egy klasszikus coachingra, mert lenyűgözött azzal, ahogyan vezetőként gondolkozik, vezetőként működik.

Attila egy napelemekkel foglalkozó dinamikusan fejlődő családi vállalkozást hozott létre. Sikerének titka abban áll, hogy legalább annyira elkötelezett a családjának és az általa vezetett csapatnak, mint amennyire az eszméinek és értékeinek, amit képvisel.

És ezt szeretném aláhúzni, és nagybetűkkel kiemelni!!! Nem az az elsődleges célja, hogy Ő sikeres legyen! Nem az a célja, hogy csodálatos és mindenki által imádott vezető legyen! Nem az a célja, hogy Ő ultragazdag legyen!

A történetben pont az az izgalmas, hogy mindezeket nagy valószínűséggel el is fogja érni, de csak mint mellékhatás, csak mint egy kellemes következménye annak, hogy képes hinni valamiben, ami túlmutat rajta, ami egy társadalmi hozzájárulás és ily módon nevezhetjük küldetéstudatnak, másnéven identitáscélnak.

Identitáscél

Attila legalább annyira tudatos, mint amennyire ösztönös vezető. Évek óta foglalkozik önismerettel, valamint tanulja a vállalkozásfejlesztés különböző módszereit.  Ráérzett, rátalált valamire, ami miatt képes túllépni a hagyományos üzleti gondolkodáson, illetve azon az öncélú szűk keresztmetszeten, ahogyan általában a célokkal/célkitűzésekkel kapcsolatosan gondolkodunk.

Nagyon sokan veszünk bele abba a körforgásba, amit a célok hajszolása jelent. Azaz, tűzz ki egy célt, darabold fel hozzáférhető részletekre, dolgozd ki, tervezd meg, tegyél lépéseket, ne add fel, stb. stb. stb. Aztán elérjük, aztán örülünk, aztán tovább lépünk az újabb cél felé. És közben elmarad az áhított boldogság, a valódi alkotás öröme és egyre követelőzőbben várjuk, hogy végre megérkezzünk valahová, aztán végül kiégünk.

Az igazi boldogság kulcsa az, amikor képesek vagyunk túllépni önmagunkon és olyan célokat találunk, amik folyamatos inspirációt biztosítanak. Azt tapasztalom, hogy a lelke mélyén mindenkit ez motivál. Része lenni a nagy egésznek. Alkotni valamit, tenni valamit, amitől ez a világ jobb lehet. Megtalálni azt az utat, amit csakis mi tölthetünk be. Ezek a magasabb rendű célok, ezek az identitáscélok. A „válni valamivé” célok ahelyett, hogy „elérni valamit” célokat tűznénk ki.

 

„Olyan emberré válni, aki képes…..”

Attila identitáscéljai, valahogy így hangoznak:

„Olyan vezetővé akarok válni, aki képes egy stabil és inspiráló környezetet biztosítani a kollégáinak, ahol kiteljesedhetnek, ahol egy életre szóló lehetőséget kapnak.

Olyan ember vagyok, akinek fontos eszme a szabadság, a függetlenség és a fejlődés.

Olyan céget álmodtam meg, ami a megújulást, a tiszta energiát, az öngondoskodást és így a szabadságot szimbolizálja.

Fontos, hogy az embereim büszkék legyenek arra, amit elértek, és küzdök azért, hogy Magyarországon belépjünk a piacvezetők közé ebben a szektorban.

Meg akarom mutatni, hogy ez lehetséges, meg akarom mutatni nekik, hogy érdemes küzdeni, és azt is, hogy hogyan érdemes küzdeni, és ezt Ők képesek elérni.”

Az értékalapú fejlesztésben pontosan ezeket a területeket járjuk körül és tárjuk fel. Cégvezető ügyfeleimnél már többször tapasztaltam ezt a folyamatot. Amikor coachingban rátalálunk a valódi motivációkra, az igazi hajtóerőre ami a lényükhöz, az identitásukhoz köthető, akkor radikálisan változik meg a hatékonyságuk. Lényegesen hitelesebb vezetővé válnak, így a csapat elkötelezettsége és teljesítménye is látványos fejlődésnek indul.

Attila! Gratulálok, és ezúton is sok sikert kívánok nektek!


« Vissza